Isnin, 21 Jun 2010

Kapoww - Atoi The Ajaib Boy ( 10 minit rebiu)

KAPOWW- ATOI THE AJAIB BOY adalah sebuah filem yang bercelaru, berkecamuk, chaos dan tiada hala tuju. Apakah yang hendak diceritakan oleh Azizi 'chunk' di dalam filem ini? Tentang seorang superhero? tentang tribute persona Malin kundang/Tenggang ataupun sebuah satira politik yang sangat buruk dan kurang bijak garapannya.

Sebagai sebuah filem superhero, KAPOWW ternyata jauh panggang dari api. Tiada aksi sepak terajang di dalam filem. menonton Ultraman di pagi sabtu lebih mendebarkan dan lebih banyak aksinya. Adegan 'fighting' di antara Atoi dan Alakazambo (Khir Rahman) sangat membazir. Di manakah kebijaksanaan meletakkan split screen di fighting scene. Impak aksi terjejas dengan split screen tersebut.Haram jadah dan potong stim betul....takkan si Chunk ni takde taste langsung?

Sebagai sebuah filem komedi, dari 10 aku boleh beri 5. terima kasih Zizan, Bell dan Awie. Dan good try pada Chunk yang masih kental meneruskan kelakar merapu Antoo Fighter di dalam filem keduanya ini.

Sebagai sebuah filem.... as a film...hahahahhahahahahaha...Kalau dah dibandingkan dengan Ultraman pada pagi sabtu...faham-faham lah....

Suntikan komedi/humor slapstik ala Stephen Chow ( pengaruh kuat Chunky) adalah hidangan paling mewah yang dihidangkan kepada penonton. Medium humor datangnya dari Zizan (Atoi) dan Bell Ngasri , juga dari harun Salim bachik dan Awie. Beberapa tempat di dalam filem ini tidak dinafikan mampu mencuit hati. Tetapi tiada satu hentakan komedi yang benar-benar membuatkan aku ketawa.

Satu perkataan untuk menyimpulkan filem ini adalah = BANGANG.

P/s- aku rasa siri TV KAPOWW lagi kelakar.

2 ulasan:

Edzlin berkata...

oh yeke. saya pula selesa menonton kapoww. memang filem merapu je.

fadz berkata...

hahahahahahaha, betut betut tu! hahaha, nasib baik aku tak tgk..