Rabu, 2 September 2009

Filem di dalam senarai pendek.

Ini adalah senarai pendek, filem yang wajib aku tonton bulan ini.

Ini yang paling aku tunggu. Inglorious Basterd. Tarantino dan Brad Pitt. Huh..




Mendapat rebiu yang positif dari Filmcritic dan pengulas tersohor Roger Ebert. Kalau tidak sebab rebiu dari mereka, aku tetap akan menonton filem ini. Satu disebabkan Tarantino. dan satu lagi sebab Brad Pitt. Oh ya, satu lagi sememangnya aku penggila war movie.


Murderer

Sudah lama tidak melayan filem Hong Kong. Arahan Roy Chow Hin Yeung. Filem Thriller/crime/detective??? Apapun Murderer di dalam senarai kedua. Lakonan Aaron Kwok mendapat pujian tetapi filemnya di label sebagai 'crap' haaha.




Up

Filem animasi 3D yang juga mendapat rebiu yang sangat positif. Arahan Pete Docter. Tidak salah kalau diletakkan di senarai yang keempat.


http://www.youtube.com/watch?v=USpI6Jzl3No



Alien In The Attic.

Ini filem yang ditunggu oleh Ikha tersayang dari pengarah John Schultz. Aliennya nampak comel. Berbeza sungguh dari filem District 9. Haha.




Ada beberapa buah filem lagi yang di dalam senarai tetapi masih dipertimbangkan. Nak tengok semua memang la 'kopak' poket. Ada apa-apa pandangan dari kamu yang sudah menonton filem-filem di atas?. Selain dari Inglorious Basterd, yang lainnya sudah ditayangkan.Harap, boleh kongsikan di ruangan komen ya...

Tiada ulasan: