Sabtu, 16 Ogos 2008

meet the dave

meet the dave merupakan sebuah lagi komedi menghiburkan lakonan Eddie Murphy .Di arahkan oleh Brian Robbins manakala skrip oleh Rob Greenberg dan Bill Corbet, filem ini merupakan komedi yang mampu membawa keseronokan kepada penonton dan melegakan stress tanpa perlu memikirkan jalan cerita yang berat kerana plotnya agak mudah di fahami dan sesuai untuk tontonan kanak kanak.

Meet the Dave sarat dengan mesej mesej kemanusiaan dimana bumi digambarkan sebagai tempat yang paling sesuai untuk didiami semua makhluk, dalam fokus cerita ini tentulah melalui pandangan sekumpulan makhluk asing dalam usaha mereka demi menyelamatkan planet mereka dari ditimpa kemusnahan. Sekumpulan makhluk asing ini kemudiaannya menukar cara hidup mereka daripada sering serius dengan hal hal seharian kepada lebih relaks dan relfeksif dengan alam sekitar.

Menariknya dalam filem ini, kapal angkasa yang digunakan oleh sekumpulan makhluk asing ini bukanlah dari jenis yang kebiasaannya dimomokkan kepada kita sebagai penonton di dalam kebanyakan cerita berunsurkan e. t dan paranormal, sebaliknya, kapal angkasa yang mereka gunakan berbentuk manusia dan berwajah Eddie Murphy! Kesemua makhluk asing di dalam kapal angkasa itu dinamakan mengikut susunan nombor, dan amat terpengaruh dengan klip klip video dari manusia zaman hitam putih dulu dan menggunakan google untuk mencari maklumat tentang penduduk bumi.

Konflik berlaku apabila Dave Ming Cheng/Captain (Kapal angkasa lakonan Eddie Murphy) yang dalam misi untuk menyelamatkan planet mereka bertemu Gine Morrison (Elizabeth Banks) dan mulai menjadi rapat. Bermula dari situ, anak kapal mereka seolah olah mengalami kejutan budaya sehingga berlaku pemberontakan dari no. 2 (Ed Helms) yang kemudiannya merampas kuasa dan hampir mengakibatkan kemusnahan bumi, namun berjaya ditentang oleh Capten dengan bantuan penduduk bumi. thats all..babai!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

errr idak ler teman sempat tgk citer ni